Vacature

Support medewerker PLS

Heb jij een monteursachtergrond, maar zou je graag problemen oplossen zonder je gereedschapskist open te trekken of te moeten reizen? Ben je klantgericht en lijkt je het leuk om je eigen projecten en taken te coördineren? Lees dan snel verder….

Uithoorn
32 uren
2988 - 3693
Dit vind jij leuk om te doen

Als Support medewerker ben jij het eerste technische aanspreekpunt voor klanten met storingen aan labelprinters of etiketteersystemen. Jij onderzoekt de melding, stelt op afstand een diagnose en begeleidt de klant stap voor stap om het probleem zelf op te lossen. Is de storing te complex of de situatie bij de klant kritiek? In nauwe samenwerking met de Service Coördinator zorg jij ervoor dat een van onze buitendienstmonteurs snel en goed voorbereid op pad gaat.

Onze klanten maken gebruik van uiteenlopende apparatuur van gerenommeerde merken zoals Zebra, CAB, Toshiba en Honeywell. Dat betekent dat jij per melding goed moet inschatten welke apparatuur de klant gebruikt. Ook storingen aan complete etiketteerlijnen kunnen bij jou binnenkomen. Jij weet snel de juiste analyse te maken van het probleem, puur op basis van gerichte vragen, want je kunt het niet met eigen ogen zien.

Je doel is helder: alleen een monteur sturen als het écht nodig is, dus wanneer het probleem niet op afstand op te lossen is of de situatie kritiek is. Die afweging maak jij.

Je speelt een cruciale rol in het soepel laten verlopen van klantprocessen en bent, samen met de Service Coördinator en buitendienstcollega’s, hét visitekaartje van Geostick. Omdat sommige zaken makkelijker zijn te begrijpen als je ze ziet, ondersteun je klanten niet alleen telefonisch, maar help je ook mee met het maken van duidelijke instructievideo’s die hen op weg helpen.

Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het magazijn waar alle tools en onderdelen liggen. Omdat jij snapt wat er speelt bij klanten, kun je goed inschatten wat er nodig is, zowel op de zaak als in de bussen van de buitendienst. Ook controleer je de werkbonnen van monteurs, werk je de administratie bij en zorg je ervoor dat voorraden in het systeem kloppen.

Het totale PLS-team bestaat uit 11 collega’s, waarvan 3 servicemonteurs. Jullie ondersteunen elkaar en streven samen naar de hoogste kwaliteit. Jij bent hierin een onmisbare schakel. Je helpt collega’s ook op afstand bij het opleiden, bijvoorbeeld via videobellen tijdens klantbezoeken. En natuurlijk ontwikkel je jezelf ook verder via trainingen van de merken waarmee wij werken, zodat jij (verder) uitgroeit tot een echte expert.

In deze functie behoren de volgende taken:

  • Beheren van magazijnvoorraden (hoofdmateriaal en in de servicebussen), met als doel optimale beschikbaarheid en minimale tekorten.
  • Controleren van werkbonnen en controleren van verbruikte onderdelen versus uitgevoerde werkzaamheden.
  • Telefonisch support bieden bij storingen, met als doel printers zo snel mogelijk operationeel te krijgen en onnodige servicebezoeken te voorkomen.
  • Maken en/of ondersteunen bij het maken van korte instructievideo’s voor veelvoorkomende storingen, om klanten zelfstandig problemen te laten oplossen.
  • Verantwoordelijk voor het RMA-proces, inclusief het onderzoeken en oplossen van defecten in de werkplaats.
  • Begeleiden en trainen van (nieuwe) monteurs, onder andere via remote ondersteuning.
Hier herken jij jezelf in
  • Techniek en problemen oplossen zijn je passies;
  • Je hebt meerdere jaren relevante werkervaring als Onderhouds- & Storingsmonteur;
  • Je hebt technisch inzicht en kennis/ervaring van/met Mechatronica, Werktuigbouwkunde, Vliegtuigonderhoudstechniek, Autotechniek of aanverwant;
  • Je bent doortastend en weet met de juiste vragen snel tot de kern van een probleem te komen.
  • Je bent resultaatgericht en durft beslissingen te nemen die impact hebben.
  • Je bent klantgericht, communicatief sensitief en kunt je gemakkelijk aanpassen aan verschillende gesprekspartners.
  • Je behoudt overzicht, ook in drukke situaties, en schakelt snel tussen verschillende taken.
  • Je hebt ervaring met administratieve werkzaamheden.
  • Je beheerst de Nederlandse taal goed en kunt je ook in het Engels verstaanbaar maken.
Zo belonen wij je voor je inzet
  • Een gezellige werkplek met een betrokken team van collega’s binnen een groeiend en innovatief familiebedrijf;
  • Een competitief salaris conform de Grafimedia CAO en een salarisindicatie tussen € 2.988,- en € 3.693,- bruto op basis van fulltime;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een mogelijkheid tot thuiswerken, een fietsplan, jaarlijkse gratificatie, vitaliteitsactiviteiten en een eigen fitnessruimte;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling o.a. via de Geostick Academy, alsook de mogelijkheid tot het volgen van gerichte training ten behoeve van de uitvoering van je functie;
  • Elke week verse fruitmanden op kantoor;
  • Uitstekende begeleiding en ruimte op het gebied van persoonlijke ontwikkeling door onze Learning & Development specialist Coen;
  • Een informele cultuur met korte lijnen en een no-nonsense mentaliteit;
  • Een actieve feestcommissie die regelmatig leuke borrels en activiteiten organiseert.

Sollicitatieformulier

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Max. bestandsgrootte: 128 MB.
Privacy*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.